• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

Praktijkboek passend onderwijs

Bongaards, B.M.  |  eBook

9789001866235 - Praktijkboek passend onderwijs
2e hands

Artikelomschrijving

Praktijkboek passend onderwijs gaat over het geven van hulp aan zorgleerlingen binnen het primair onderwijs (het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs) en geeft zowel de mogelijkheden als de grenzen aan van het onderwijs aan zorgleerlingen. Waarom kiezen voor Praktijkboek passend onderwijs? uitstekende koppeling tussen wetenschappelijke inzichten en praktijkervaringen; geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in een school; uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent. In het basisonderwijs neemt het aantal leerlingen met specifieke didactische en pedagogische behoeften sterk toe. Het streven omalle leerlingen passend onderwijs te bieden heeft serieuze consequenties voor de dagelijkse praktijk van het lesgeven. Ook heeft het gevolgen voor de organisatie van de leerlingenondersteuning binnen de school en het geven van toegesneden hulp en begeleiding. Praktijkboek passend onderwijs belicht deze aspecten uitvoerig en geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in de school. De beschreven oplossingen en werkwijzen hebben zich in de praktijk bewezen en zijn waar mogelijk door onderzoeksresultaten ondersteund. Praktijkboek passend onderwijs is een grondige herziening van Praktijkboek leerlingenzorg. Nieuwe ontwikkelingen, bevindingen en onderzoeken eisten hun plaats op. Activerende didactiek, verschillende instructiemodellen, samenwerkend leren en opbrengst- en handelingsgericht werken, komen uitgebreid aan bod. De effecten van groepsgrootte en meer handen in de klas zijn hierin geïntegreerd. De kernhoofdstukken over het scheppen van voorwaarden om hulp te kunnen geven in de groep, zijn grondig bewerkt. Datzelfde geldt voor onderwerpen als: het geven van ondersteuning door de eigen leerkracht en door derden, 1-zorgroute, het werken vanuit een didactisch groepsoverzicht en groepsplannen. De positie van de leerkracht in het begeleiden van leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben,

Specificaties

Auteur Bongaards, B.M.
ISBN/EAN 9789001866235
Druk 4
Verschijningsvorm eBook i
Licentieduur eBook online lezen: Oneindig
eBook offline lezen (downloaden): Oneindig
€ 57,96
Direct beschikbaar

Artikelomschrijving

Praktijkboek passend onderwijs gaat over het geven van hulp aan zorgleerlingen binnen het primair onderwijs (het basisonderwijs en het speciaal basisonderwijs) en geeft zowel de mogelijkheden als de grenzen aan van het onderwijs aan zorgleerlingen. Waarom kiezen voor Praktijkboek passend onderwijs? uitstekende koppeling tussen wetenschappelijke inzichten en praktijkervaringen; geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in een school; uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent. In het basisonderwijs neemt het aantal leerlingen met specifieke didactische en pedagogische behoeften sterk toe. Het streven omalle leerlingen passend onderwijs te bieden heeft serieuze consequenties voor de dagelijkse praktijk van het lesgeven. Ook heeft het gevolgen voor de organisatie van de leerlingenondersteuning binnen de school en het geven van toegesneden hulp en begeleiding. Praktijkboek passend onderwijs belicht deze aspecten uitvoerig en geeft de mogelijkheden en de grenzen aan van het omgaan met zorgleerlingen in de school. De beschreven oplossingen en werkwijzen hebben zich in de praktijk bewezen en zijn waar mogelijk door onderzoeksresultaten ondersteund. Praktijkboek passend onderwijs is een grondige herziening van Praktijkboek leerlingenzorg. Nieuwe ontwikkelingen, bevindingen en onderzoeken eisten hun plaats op. Activerende didactiek, verschillende instructiemodellen, samenwerkend leren en opbrengst- en handelingsgericht werken, komen uitgebreid aan bod. De effecten van groepsgrootte en meer handen in de klas zijn hierin geïntegreerd. De kernhoofdstukken over het scheppen van voorwaarden om hulp te kunnen geven in de groep, zijn grondig bewerkt. Datzelfde geldt voor onderwerpen als: het geven van ondersteuning door de eigen leerkracht en door derden, 1-zorgroute, het werken vanuit een didactisch groepsoverzicht en groepsplannen. De positie van de leerkracht in het begeleiden van leerlingen die meer ondersteuning nodig hebben,

Specificaties

Auteur Bongaards, B.M.
ISBN/EAN 9789001866235
Druk 4
Verschijningsvorm eBook i
Licentieduur eBook online lezen: Oneindig
eBook offline lezen (downloaden): Oneindig