• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

Communicatiemanagement

Brink

9789039521168 - Communicatiemanagement
2e hands

Artikelomschrijving

In dit boek wordt communicatiemanagement vanuit de invalshoek van corporate communication toegelicht. Alle beleidsaspecten van interne en externe communicatie voor organisaties komen aan bod. Centraal in het boek staat de vraag hoe het organisatiebeleid moet worden omgezet in communicatiebeleid. Methodieken die daarbij kunnen helpen worden uitgebreid besproken. Voorbeelden hiervan zijn communicatieplanning en communicatieonderzoek. De toekomstige communicatiemanager leert effectief om te gaan met communicatie in organisaties. Na bestudering van Communicatiemanagement zijn studenten in staat een communicatiebeleidsplan op te stellen. De vele opdrachten per hoofdstuk geven de student de gelegenheid optimaal te oefenen voordat hij zich waagt aan het opstellen van een communicatieplan. Het boek is bestemd voor de hoofdfase van het hbo en voor cursorisch onderwijs (post-hbo), bijvoorbeeld voor studenten Communicatie die een opleiding heao (CE, MER) of NIMA Communicatie volgen.

Specificaties

Auteur Brink
ISBN/EAN 9789039521168
Druk 1
Uitverkocht

Artikelomschrijving

In dit boek wordt communicatiemanagement vanuit de invalshoek van corporate communication toegelicht. Alle beleidsaspecten van interne en externe communicatie voor organisaties komen aan bod. Centraal in het boek staat de vraag hoe het organisatiebeleid moet worden omgezet in communicatiebeleid. Methodieken die daarbij kunnen helpen worden uitgebreid besproken. Voorbeelden hiervan zijn communicatieplanning en communicatieonderzoek. De toekomstige communicatiemanager leert effectief om te gaan met communicatie in organisaties. Na bestudering van Communicatiemanagement zijn studenten in staat een communicatiebeleidsplan op te stellen. De vele opdrachten per hoofdstuk geven de student de gelegenheid optimaal te oefenen voordat hij zich waagt aan het opstellen van een communicatieplan. Het boek is bestemd voor de hoofdfase van het hbo en voor cursorisch onderwijs (post-hbo), bijvoorbeeld voor studenten Communicatie die een opleiding heao (CE, MER) of NIMA Communicatie volgen.

Specificaties

Auteur Brink
ISBN/EAN 9789039521168
Druk 1