• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

The tourism phenomenon

Egmond, T. van

9789058441386 - The tourism phenomenon
2e hands

Artikelomschrijving

De succesvolle titel 'The Tourism Phenomenon; Past, Present, Future' is in 2008 opnieuw herzien. Deze Engelse editie van 'Het verschijnsel toerisme' is niet alleen inhoudelijk herzien en aangepast aan de actualiteit en het onderwijs van vandaag, ook uiterlijk heeft het boek een metamorfose ondergaan met een handzaam formaat. 'The Tourism Phenomenon' gaat in op het ontstaan van internationale en grensoverschrijdende toerisme, en richt zich op Europa. Het boek begint met een kort overzicht van de geschiedenis van het reizen. Vervolgens belanden we in het heden en zien we welke landen nu toeristische topbestemmingen zijn. In het derde hoofdstuk wordt aandacht besteed aan de beweegredenen van mensen om te reizen en aan de verschillende typen reizigers. Daarna geeft de auteur inzicht in de dynamische markt van het toerisme. Het hoofdstuk verschaft een analyse van de grote verscheidenheid aan toeristische markten en bespreekt de concurrentiepositie van bestemmingsgebieden op deze markten. Dat het groeiende aantal toeristen schade richt aan het milieu en de lokale bevolking in het bestemmingsgebied wordt onder andere in het hoofdstuk over duurzaam toerisme belicht. De belangrijkste vraag is: hoe kunnen we toerisme zo ontwikkelen dat de negatieve effecten voor het bestemmingsland (het fysieke milieu en zijn bewoners) minimaal zijn en de positieve effecten voor consument en ondernemer optimaal worden? Het boek wordt afgesloten met een toekomstvisie over de ontwikkeling van het toerisme.

Specificaties

Auteur Egmond, T. van
ISBN/EAN 9789058441386
Druk 4
Uitverkocht

Artikelomschrijving

De succesvolle titel 'The Tourism Phenomenon; Past, Present, Future' is in 2008 opnieuw herzien. Deze Engelse editie van 'Het verschijnsel toerisme' is niet alleen inhoudelijk herzien en aangepast aan de actualiteit en het onderwijs van vandaag, ook uiterlijk heeft het boek een metamorfose ondergaan met een handzaam formaat. 'The Tourism Phenomenon' gaat in op het ontstaan van internationale en grensoverschrijdende toerisme, en richt zich op Europa. Het boek begint met een kort overzicht van de geschiedenis van het reizen. Vervolgens belanden we in het heden en zien we welke landen nu toeristische topbestemmingen zijn. In het derde hoofdstuk wordt aandacht besteed aan de beweegredenen van mensen om te reizen en aan de verschillende typen reizigers. Daarna geeft de auteur inzicht in de dynamische markt van het toerisme. Het hoofdstuk verschaft een analyse van de grote verscheidenheid aan toeristische markten en bespreekt de concurrentiepositie van bestemmingsgebieden op deze markten. Dat het groeiende aantal toeristen schade richt aan het milieu en de lokale bevolking in het bestemmingsgebied wordt onder andere in het hoofdstuk over duurzaam toerisme belicht. De belangrijkste vraag is: hoe kunnen we toerisme zo ontwikkelen dat de negatieve effecten voor het bestemmingsland (het fysieke milieu en zijn bewoners) minimaal zijn en de positieve effecten voor consument en ondernemer optimaal worden? Het boek wordt afgesloten met een toekomstvisie over de ontwikkeling van het toerisme.

Specificaties

Auteur Egmond, T. van
ISBN/EAN 9789058441386
Druk 4