• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

Projectmanagement in het onderwijs

Tuyl, L. van

9789065082145 - Projectmanagement in het onderwijs
2e hands

Artikelomschrijving

Voorwoord Leeswijzer Projecten op school 1.1 Onderwijs in vogelvlucht 1.2 Projecten te kust en te keur? 1.3 Wat is een project? 1.4 Wat is een programma? 1.5 Wat is kwaliteit? Projectmatig werken 2.1 Bezint eer ge begint 2.2 Projectmatig werken als standaard 2.3 Schoolkwaliteit centraal Principes van projectmatig werken 3.1 Kiezen voor projectmatig werken 3.2 Principes van projectmatig werken 3.3 Waarom projecten slagen of mislukken Tips van en voor projectleiders 4.1 Succes maak je zelf 4.2 De zeven Wijze W-vragen 4.3 Inhoud en aansturing scheiden 4.4 Rollen en taken onderscheiden 4.5 Werken met een drietrapsraket 4.6 Het project faseren 4.7 Geschikte beheersinstrumenten kiezen 4.8 De projectomgeving kennen 4.9 Ondersteunende software Voorbereiding: projectopdracht en -definitie 5.1 Neem tijd voor de voorbereiding 5.2 Leg een heldere projectopdracht vast 5.3 Maak elk project op maat 5.4 Gebruik resultaatomschrijvingen 5.5 Baken de projectgrenzen af 5.6 Formuleer de projectdefinitie Voorbereiding: risicomanagement en projectinrichting 6.1 Stakeholders 6.2 Inventariseer de risico?s 6.3 Beoordeel de risico?s 6.4 Beheer de risico?s 6.5 Richt de projectorganisatie in Voorbereiding: projectplanning 7.1 Verdeel en beheers 7.2 Volg het stappenplan 7.3 Plan de producten en werkzaamheden 7.4 Plan de mijlpalen en (financiƫle) middelen 7.5 Rond de projectvoorbereiding af Voorbereiding: projectplan op maat 8.1 Elk projectplan is uniek 8.2 Opzet van een projectplan Uitvoering 9.1 Stel het projectplan centraal 9.2 Werk doelmatig 9.3 Maak werkplannen 9.4 Geef leiding aan de uitvoering 9.5 Meet de status en beoordeel de gegevens 9.6 Neem beslissingen 9.7 Maak een voortgangsrapportage Afsluiting 10.1 Voer de laatste fase uit 10.2 Leer van het project 10.3 Hecht losse eindjes af 10.4 Voer een eindevaluatie uit 10.5 Reflecteer op je eigen projectleiderschap Samenvatting 11.1 Omschrijving van een onderwijsproject 11.2 Zeven Wijze W-vragen als basis 11.3 SMARTie 11.4 RUMBA 11

Specificaties

Auteur Tuyl, L. van
ISBN/EAN 9789065082145
Druk 1
€ 35,73
Verwachte bezorgdatum: 02-12

Artikelomschrijving

Voorwoord Leeswijzer Projecten op school 1.1 Onderwijs in vogelvlucht 1.2 Projecten te kust en te keur? 1.3 Wat is een project? 1.4 Wat is een programma? 1.5 Wat is kwaliteit? Projectmatig werken 2.1 Bezint eer ge begint 2.2 Projectmatig werken als standaard 2.3 Schoolkwaliteit centraal Principes van projectmatig werken 3.1 Kiezen voor projectmatig werken 3.2 Principes van projectmatig werken 3.3 Waarom projecten slagen of mislukken Tips van en voor projectleiders 4.1 Succes maak je zelf 4.2 De zeven Wijze W-vragen 4.3 Inhoud en aansturing scheiden 4.4 Rollen en taken onderscheiden 4.5 Werken met een drietrapsraket 4.6 Het project faseren 4.7 Geschikte beheersinstrumenten kiezen 4.8 De projectomgeving kennen 4.9 Ondersteunende software Voorbereiding: projectopdracht en -definitie 5.1 Neem tijd voor de voorbereiding 5.2 Leg een heldere projectopdracht vast 5.3 Maak elk project op maat 5.4 Gebruik resultaatomschrijvingen 5.5 Baken de projectgrenzen af 5.6 Formuleer de projectdefinitie Voorbereiding: risicomanagement en projectinrichting 6.1 Stakeholders 6.2 Inventariseer de risico?s 6.3 Beoordeel de risico?s 6.4 Beheer de risico?s 6.5 Richt de projectorganisatie in Voorbereiding: projectplanning 7.1 Verdeel en beheers 7.2 Volg het stappenplan 7.3 Plan de producten en werkzaamheden 7.4 Plan de mijlpalen en (financiƫle) middelen 7.5 Rond de projectvoorbereiding af Voorbereiding: projectplan op maat 8.1 Elk projectplan is uniek 8.2 Opzet van een projectplan Uitvoering 9.1 Stel het projectplan centraal 9.2 Werk doelmatig 9.3 Maak werkplannen 9.4 Geef leiding aan de uitvoering 9.5 Meet de status en beoordeel de gegevens 9.6 Neem beslissingen 9.7 Maak een voortgangsrapportage Afsluiting 10.1 Voer de laatste fase uit 10.2 Leer van het project 10.3 Hecht losse eindjes af 10.4 Voer een eindevaluatie uit 10.5 Reflecteer op je eigen projectleiderschap Samenvatting 11.1 Omschrijving van een onderwijsproject 11.2 Zeven Wijze W-vragen als basis 11.3 SMARTie 11.4 RUMBA 11

Specificaties

Auteur Tuyl, L. van
ISBN/EAN 9789065082145
Druk 1