• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

Coachen op de zes rollen van de leraar

Brink, Guido van den

9789065082152 - Coachen op de zes rollen van de leraar
2e hands

Artikelomschrijving

Dit boek gaat over effectief leraargedrag en coaching. Beide zijn aan te leren. Dit boek helpt leraren en coaches om de essentie van hun werk zichtbaar te maken in de coachrelatie. Effectief leraargedrag is beschreven in de rollen van de leraar: gastheer, presentator, didacticus, pedagoog, afsluiter en coach. De coach van de leraar krijgt vragen en praktische invalshoeken aangereikt om de leraar te helpen reflecteren. Omdat gedrag wortelt in overtuigingen, wordt ook besproken hoe je kunt coachen op onderliggende helpende en belemmerende overtuigingen. Coaching van leraren in het onderwijs heeft al een hele vlucht genomen. Sinds de eerste verschijning van dit boek in 2004 is âOpleiden in de schoolâ gewoonte geworden, zijn vele Begeleiders Op School (BOS) opgeleid, zij-instromers gestart, diverse traineeships opgezet en begeleidingsprogrammaâs voor eerstejaarsleraren op scholen vormgegeven. Ook de paboâs en lerarenopleidingen moderniseren en bewegen mee. Steeds meer wordt coaching ook ingezet bij de verdere ontwikkeling van ervaren leraren. De laatste jaren is er toenemende aandacht voor het coachen van leerlingen. De coachvaardigheid onder leraren neemt hiermee toe, al blijft het coachen van leerlingen echt iets anders dan coachen van leraren. In al deze ontwikkelingen is er in ieder geval één constante: het leraarsvak is nog steeds een ambacht dat vakmanschap vereist. Dit boek is geschreven ter ondersteuning van schoolcoaches en -opleiders die leraren coachen en begeleiden. Meestal zijn zij zelf ook leraar. Maar ook IBâers, coördinatoren en teamleiders vinden in dit boek praktische handvatten bij gesprekken, lesobservaties en om leraren te coachen op hun eigen ontwikkeling als leraar.

Specificaties

Auteur Brink, Guido van den
ISBN/EAN 9789065082152
Druk 1
€ 35,73
Verwachte bezorgdatum: 01-07

Artikelomschrijving

Dit boek gaat over effectief leraargedrag en coaching. Beide zijn aan te leren. Dit boek helpt leraren en coaches om de essentie van hun werk zichtbaar te maken in de coachrelatie. Effectief leraargedrag is beschreven in de rollen van de leraar: gastheer, presentator, didacticus, pedagoog, afsluiter en coach. De coach van de leraar krijgt vragen en praktische invalshoeken aangereikt om de leraar te helpen reflecteren. Omdat gedrag wortelt in overtuigingen, wordt ook besproken hoe je kunt coachen op onderliggende helpende en belemmerende overtuigingen. Coaching van leraren in het onderwijs heeft al een hele vlucht genomen. Sinds de eerste verschijning van dit boek in 2004 is âOpleiden in de schoolâ gewoonte geworden, zijn vele Begeleiders Op School (BOS) opgeleid, zij-instromers gestart, diverse traineeships opgezet en begeleidingsprogrammaâs voor eerstejaarsleraren op scholen vormgegeven. Ook de paboâs en lerarenopleidingen moderniseren en bewegen mee. Steeds meer wordt coaching ook ingezet bij de verdere ontwikkeling van ervaren leraren. De laatste jaren is er toenemende aandacht voor het coachen van leerlingen. De coachvaardigheid onder leraren neemt hiermee toe, al blijft het coachen van leerlingen echt iets anders dan coachen van leraren. In al deze ontwikkelingen is er in ieder geval één constante: het leraarsvak is nog steeds een ambacht dat vakmanschap vereist. Dit boek is geschreven ter ondersteuning van schoolcoaches en -opleiders die leraren coachen en begeleiden. Meestal zijn zij zelf ook leraar. Maar ook IBâers, coördinatoren en teamleiders vinden in dit boek praktische handvatten bij gesprekken, lesobservaties en om leraren te coachen op hun eigen ontwikkeling als leraar.

Specificaties

Auteur Brink, Guido van den
ISBN/EAN 9789065082152
Druk 1