• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

Helpen met impact

Schein, Edgar H.

9789089651815 - Helpen met impact

Artikelomschrijving

Hulp bieden aan anderen, in wat voor vorm dan ook, is ingewikkelder dan op het eerste gezicht misschien lijkt. Het is gebaseerd op allerlei culturele waarden en gedragscodes, en kent diverse gevoeligheden en valkuilen. Hou je daar geen rekening mee, dan is het resultaat per definitie ineffectief. Frustrerend ... en onnodig. In dit boek gaat Edgar Schein in op de subtiele psychologische en sociale dynamiek in hulprelaties. Hij laat zien waarom hulp - ondanks alle goede bedoelingen - vaak verontwaardiging of weerstand oproept, of zelfs kan worden geweigerd. Bovendien beschrijft hij de regels en afspraken die gelden voor het vormgeven en onderhouden van hulprelaties, en je eigen rol daarbij. Hoe ga je bijvoorbeeld om met de afhankelijkheid van de ander en hoe reageer je op een helpende hand? In dit boek vind je de antwoorden! * Een waardevol boek voor iedereen die - vanuit zijn professie of privé - te maken heeft met het geven en ontvangen van hulp. * Voor (organisatie)adviseurs, leidinggevenden, dokters, advocaten, coaches, maatschappelijk werkers, psychotherapeuten, mantelzorgers en andere hulpverleners. * Een toegankelijk en praktisch boek over de verschillende aspecten van helpen. * Over de dynamiek van helpen in een-op-eenrelaties, binnen teams en in organisaties. Edgar H. Schein is emeritus-hoogleraar management aan de Sloan School of Management van het Massachusetts Institute of Technology. Met zijn boek Organizational Culture and Leadership geldt hij als een van de grondleggers van de organisatiepsychologie. Verder publiceerde hij de standaardwerken Procesadvisering en Loopbaanankers. 'Helpen met impact is een must-read voor consultants. Het écht bieden van hulp en daarmee impact hebben bij hun opdrachtgevers is de toegevoegde waarde van succesvolle consultants' Prof. dr. Mario van Vliet, Managing Partner Deloitte Consulting Nederland

Specificaties

Auteur Schein, Edgar H.
ISBN/EAN 9789089651815
Druk 1
Helaas...
Uitverkocht

Artikelomschrijving

Hulp bieden aan anderen, in wat voor vorm dan ook, is ingewikkelder dan op het eerste gezicht misschien lijkt. Het is gebaseerd op allerlei culturele waarden en gedragscodes, en kent diverse gevoeligheden en valkuilen. Hou je daar geen rekening mee, dan is het resultaat per definitie ineffectief. Frustrerend ... en onnodig. In dit boek gaat Edgar Schein in op de subtiele psychologische en sociale dynamiek in hulprelaties. Hij laat zien waarom hulp - ondanks alle goede bedoelingen - vaak verontwaardiging of weerstand oproept, of zelfs kan worden geweigerd. Bovendien beschrijft hij de regels en afspraken die gelden voor het vormgeven en onderhouden van hulprelaties, en je eigen rol daarbij. Hoe ga je bijvoorbeeld om met de afhankelijkheid van de ander en hoe reageer je op een helpende hand? In dit boek vind je de antwoorden! * Een waardevol boek voor iedereen die - vanuit zijn professie of privé - te maken heeft met het geven en ontvangen van hulp. * Voor (organisatie)adviseurs, leidinggevenden, dokters, advocaten, coaches, maatschappelijk werkers, psychotherapeuten, mantelzorgers en andere hulpverleners. * Een toegankelijk en praktisch boek over de verschillende aspecten van helpen. * Over de dynamiek van helpen in een-op-eenrelaties, binnen teams en in organisaties. Edgar H. Schein is emeritus-hoogleraar management aan de Sloan School of Management van het Massachusetts Institute of Technology. Met zijn boek Organizational Culture and Leadership geldt hij als een van de grondleggers van de organisatiepsychologie. Verder publiceerde hij de standaardwerken Procesadvisering en Loopbaanankers. 'Helpen met impact is een must-read voor consultants. Het écht bieden van hulp en daarmee impact hebben bij hun opdrachtgevers is de toegevoegde waarde van succesvolle consultants' Prof. dr. Mario van Vliet, Managing Partner Deloitte Consulting Nederland

Specificaties

Auteur Schein, Edgar H.
ISBN/EAN 9789089651815
Druk 1