• Alles voor jouw opleiding
  • Ook 2e hands studieboeken

Organitopia. Het Schone, Ware en Goede en organisatieverandering

Smittenberg, Ina

9789463190510 - Organitopia. Het Schone, Ware en Goede en organisatieverandering
2e hands

Artikelomschrijving

De auteur, organisatieadviseur met wortels in de psychologie en filosofie, beschrijft een andere manier van kijken naar organisatieveranderingen. Zij zet zich af tegen oppervlakkige, top down en beheersmatige aanpakken, hetgeen leidt tot vervreemding, ijdeltuiterij en individualisme. Startpunt is intrinsieke motivatie van medewerkers. Haar ideaal, een 'organitopia', bestaat uit een kloppend hart in de organisatie en bij medewerkers, met merkbare, meetbare en toekomstbestendige resultaten in de buitenwereld. Veranderingen dienen gestoeld te zijn op zingeving voor organisatie en individuele medewerkers. Naar Grieks voorbeeld zijn het Schone, Ware en Goede een leidraad voor verandertrajecten. Het Schone raakt emoties. Het Ware staat voor ratio en feiten. Het Goede staat voor betekenis geven, oefenen en ervaren van passend werkgedrag. Deze drie fundamenten worden volgtijdelijk ingezet, maar vanaf het moment van inzetten lopen ze samen op. Het boek is zeer prettig en helder geschreven en is van belang voor iedereen die met organisatieveranderingen te maken heeft. Met een literatuurlijst en illustraties in kleur en zwart-wit.

Specificaties

Auteur Smittenberg, Ina
ISBN/EAN 9789463190510
€ 22,50
Verwachte levertijd: Voorraad, 2-3 weken

Artikelomschrijving

De auteur, organisatieadviseur met wortels in de psychologie en filosofie, beschrijft een andere manier van kijken naar organisatieveranderingen. Zij zet zich af tegen oppervlakkige, top down en beheersmatige aanpakken, hetgeen leidt tot vervreemding, ijdeltuiterij en individualisme. Startpunt is intrinsieke motivatie van medewerkers. Haar ideaal, een 'organitopia', bestaat uit een kloppend hart in de organisatie en bij medewerkers, met merkbare, meetbare en toekomstbestendige resultaten in de buitenwereld. Veranderingen dienen gestoeld te zijn op zingeving voor organisatie en individuele medewerkers. Naar Grieks voorbeeld zijn het Schone, Ware en Goede een leidraad voor verandertrajecten. Het Schone raakt emoties. Het Ware staat voor ratio en feiten. Het Goede staat voor betekenis geven, oefenen en ervaren van passend werkgedrag. Deze drie fundamenten worden volgtijdelijk ingezet, maar vanaf het moment van inzetten lopen ze samen op. Het boek is zeer prettig en helder geschreven en is van belang voor iedereen die met organisatieveranderingen te maken heeft. Met een literatuurlijst en illustraties in kleur en zwart-wit.

Specificaties

Auteur Smittenberg, Ina
ISBN/EAN 9789463190510